Obrázky ľudského tela v učebniciach vymenia budúce sestry či zdravotnícki asistenti za virtuálnu pitevňu. Študenti Strednej zdravotníckej školy na Strečnianskej ulici v Bratislave sa budú totiž po novom učiť anatómiu aj pomocou virtuálnej reality. Takúto učebňu sprístupnili na škole vo štvrtok. Podobná je aj na michalovskej strednej zdravotníckej škole. Virtuálnu anatomickú učebňu majú aj na Lekárskej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.
Anatómia je pre veľký rozsah učiva i latinské názvoslovie jeden z najťažších predmetov v zdravotníckych študijných odboroch. "Je náročný na predstavivosť, učenie, zapamätanie. Virutálna realita dá študentom jasnejšiu predstavu o uložení jednotlivých orgánov v tele," povedala Eva Drobná, riaditeľka Strednej zdravotníckej školy na Strečnianskej ulici v Bratislave. Výhodu vidí aj v atraktívnosti takéhoto štúdia. Virtuálnu realitu na učenie anatómie a fyziológie by malo využiť takmer 90 žiakov prevažne prvých ročníkov zo študijných odborov diplomovaná všeobecná sestra a zdravotnícky asistent. Aj pomocou takejto učebne chce škola do svojich tried prilákať viac žiakov.
Študenti budú môcť vďaka aplikácii vidieť jednotlivé štruktúry ľudského tela z rôznych perspektív. Môžu ich interaktívne otáčať, nakláňať, zväčšovať či oddeľovať tak, akoby mali reálne sústavy ľudského tela pred sebou. Aplikácia zároveň obsahuje pomenovania jednotlivých častí tela v slovenčine aj v latinčine a ich základnú charakteristiku.
Projekt vznikol za spolupráce startupu Virtual Medicine, siete nemocníc Svet zdravia a spoločnosti Samsung Electronics. Celkové náklady na zriadenie virtuálnej učebne sa vyšplhali na takmer 40.000 eur. Virtual Medicine bude projekty na školách priebežne vyhodnocovať.
TASR