Michalovce| Dukla Michalovce| Iuventa Michalovce| 1 BK MI| MFK Zemplín| ZOS Michalovce| Rimkat| TV Zemplín| CK Bomex
Noviny Zemplína
Hľadanie poďľa názvu
, meniny má , zajtra

Krivoštianka

9:35 miestneho času obec Krivošťany sme sa, najstarší michalovský Klub slovenských turistov – Turista (NM KST T) vybrali po zelenej cez dedinu okolo kostola na túru síce pod mrakom ale v bezvetrí,( neskôr na vrchole Krivoštianky sme už mali hlavy v mraku... ).

Prvé čo nás hneď nad dedinou v lese pri kameňolome prekvapilo bolo rázcestie kde k zelenej trase sa pridružila akoby podomácky vyrobená žltá skratka na vrchol Krivoštianky, no nedali sme sa zlákať a držali sme sa osvedčenej zelenej trasy.

O 5.minút sme narazili na ďalšiu žltú odbočku na krížovú cestu a Laborec, ale aj tomu sme odolali a pokračovali po zelenej na vyhliadkové miesta na hrebeni.

O 10:45 sme sa radovali z hoci trocha zahmlených ale o to krajších výhľadov a to najprv na juh ku Krivošťanom, Strážskemu a pár metrov ďalej po hrebeni nás prekvapila ďalšia milá vyhliadka ale na opačný severný smer a to na Brekov cez stromy, Topoľovku a v diaľke sa v hmle črtalo Humenné. Po vrcholovici a prípitku k predošlým narodeninám Mira Kontru sme ešte spravili tradičnú spoločnú fotografiu a pokračovali po hrebeni paralelne s nižšiou zelenou trasou smerom k vrcholu Krivoštianky a to ešte za celkom dobrého počasia. 11:58 sme vystúpili na najvyšší bod túry a to na Krivoštianku 549 m.

Tu sa dalo povedať, že sme mali hlavy v mrakoch lebo ako na „potvoru“ tam bol zavesený mrak a tak dosť výrazne skrátil náš pobyt na ňom.

Na vrchle Krivoštianky bola zrýchlena verzia toho čo sme urobili na vyhliadkach predtým … t.j. Rýchlo zápis do vrcholovej knihy s umným nákresom nášho klubového znaku, spoločné foto, „vrcholovica“ a rýchlo dole o troška nižšie na zelenú trasu k smerovníku kde sme našli „fungeľ“ nový prístrešok ktorý nám v tom mrholení v mraku prišiel veľmi vhod a tam sme si dali aj obed z vlastných zásob.

O 12:32 sme pokračovali v trase a to sme sa vybrali ďalej po zelenej smerom na východ k rázc. Veľkej dubovej, no tam sme až nedošli ale využili sme slušne vyznačenú žltú trasu o 12:49 ktorá nás tentokrát zviedla zo zelenej trasy smerom k studničkám Kráľova studienka a Belovarka.

Čím ďalej sme výškovo klesali, tak sme sa dostávali z mraku von a aj sa veselšie išlo. O 13:05 sme síce našli odbočku na Kráľ. studienku, no okrem odbočujúcej šípky aj napriek nášmu úsiliu nájsť ďalší záchytný bod sme sa napokon vrátili na pôvodnú žltú trasu a pokračovali v zostupe.

Tam sme neskôr narazili na pútnicke miesto so studničkou o 13:20, no jej názov nevieme … ( nemohla to byť Kráľ. studienka lebo tá by sa mala nachádzať východnejšie ako ukazovala odbočujúca šípka)

10:54 sme prišli k starému známemu vraku autobusu zo 60-tich rokov z predošlej túry na Darienku a zistili sme už jeho ekologické spracovanie a inú polohu asi aby sa dal ľahšie rozobrať :)

O 5.minút na to sme prišli k studničke Belovarka a tam sme si dali osvieženie a pokračovali dobre známou trasou naspäť do Krivošťan popri družstve s koňmi ktoré na nás sťa by jediných v celom okolí zareagovali a prišli sa pozrieť na tých čudákov čo vyšli z mokrého lesa :) Gitka ako milovníčka koní ich nakŕmila piškótami a pokračovali sme smerom do Strážskeho odkiaľ bolo lepšie spojenie do Michaloviec.

Spoznali sme nové miesta, urobili niečo pre svoje zdravie a ani počasie nebolo k nám až také kruté, veď NIE JE ZLÉ POČASIE, ALE LEN ZLE OBLEČENÝ TURISTA !