Úrad Košického samosprávneho kraja (KSK) bol dnes oboznámený s anonymným mailovým podaním, v ktorom sa uvádza nespokojnosť časti zamestnancov s údajnými škrtmi služieb v rámci zimnej pohotovosti.
Aj keď sa anonymný mail pomerne zvláštne objavil najprv v médiách a nie na Správe ciest Košického samosprávneho kraja (SC KSK), či na Úrade Košického samosprávneho kraja, situáciu sme okamžite preverili. Na Správe ciest KSK nedochádza k zrušeniu 12 hodinových denných a nočných služieb. Jedinou zmenou je, že v rámci zimnej pohotovosti bude v prípade dobrého počasia v nočnej službe polovičný počet zamestnancov, než to bolo doposiaľ. V prípadoch, kedy budú meteorologické prognózy predpovedať také počasie, ktoré si vyžaduje rozsiahly zásah cestárov, bude slúžiť plný počet zamestnancov. Niektoré strediská v takomto režime fungovali už po minulé roky a keďže sa systém osvedčil, Správa ciest (KSK) nevidí dôvod v ňom nepokračovať aj v ďalších svojich strediskách. Ide o bežnú prax aj v iných správach ciest v rámci Slovenska, ktorá má za cieľ zefektívniť fungovanie v rámci zimnej pohotovosti, ktorá trvá každoročne od 1.11. do 31.3.
.