files/6fuos0edjdcwkx33.jpg
Michalovce| Dukla Michalovce| Iuventa Michalovce| 1 BK MI| MFK Zemplín| ZOS Michalovce| Rimkat| TV Zemplín| CK Bomex
Noviny Zemplína
Hľadanie poďľa názvu
, meniny má , zajtra

Na východe budú cesty prvej triedy bezpečnejšie

Na úseku cesty prvej triedy I/18 medzi obcou Svinia a mestom Michalovce sa skončili stavebné práce, ktoré sa realizovaliscieľom zvýšiť pasívnu bezpečnosť cestnej premávky. Obnova komunikácie prebiehala v rámci projektu Zvyšovanie pasívnej bezpečnosti na cestách I. tried v správe Slovenskej správy ciestod septembra 2020 a trvala 24 mesiacov. Práce pozostávali predovšetkým z výmeny a zosúladenia jednotlivých prvkov pasívnej bezpečnosti v zmysle aktuálnych platných predpisov a noriem.Dieloza viac ako 7,6 mil. EUR bez DPH zrealizovalo Združenie EUROVIA SK – HAKOM.

Práce na úseku cesty prvej triedy I/18 zahŕňali osadenie prvkov pasívnej bezpečnosti ako sú tlmiče nárazu, energeticky absorpčné koncovky, nové zvodidlá a nosiče zvislého dopravného značenia. Tie sa realizovali na vopred určených úsekoch,  po celej dĺžke opravovaného úseku a pomôžu pri nehodách ochrániť posádku vozidla.Súčasťou prác bola aj úprava križovatiek, na ktorých sa zosúladilo značenie a vymenili sa zvislé i vodorovné dopravné značky. „Cieľom bolo výrazne zlepšiť orientáciu vodičov a poskytnúť im jednoznačné, zrozumiteľné a rýchlo pochopiteľné informácie o križovatke. Vďaka tomu sa vodičovi vytvorí väčší časový priestor pri rozhodovacom procese na riešenie neočakávanej situácie v križovatke ako kolízia s chodcom či vynútenie prednosti v jazde,“ informuje Simona Tančáková, PR manažérka a hovorkyňa spoločnosti EUROVIA SK.

V rámci zvýšenia bezpečnosti komunikácie sa upravili aj vodorovné a zvislé značenia na vstupoch do obcí. Upravila sa napríklad stredová čiara, na povrch vozovky sa doplnila optická brzda a upozornenie o maximálnej povolenej rýchlosti. Takto sa zabezpečí spomalenie dopravy pri prechode z extravilánu do obce. Priamo v obciach sa upravili dopravné značky označujúce priechod pre chodcov a zvýraznili sa fluorescenčným podkladom. Na vybraných priechodoch pre chodcov sa osadilo LED osvetlenie s aktiváciou pomocou snímača, ktorý je umiestnený na stožiari. V záujme bezpečnejšieho vedenia dopravy sa na miestach zmeny smerového vedenia cesty umiestnili celoreflexné smerové stĺpiky a zvodidlové odrazky na zvýraznenie vedenia trasy cesty. Nainštalovali sa aj odrazkové, resp. LED solárne trvalé dopravné gombíky a fluorescenčné dopravné zariadenia určené na označenie dopravných oblúkov či prekážok v súbehu s cestou. Na viac pruhových komunikáciách sa protismerná premávka oddelila vodiacim prahom s reflexnými prvkami, LED diódami a akustickým plastom. Ide o snahu predísť čelným zrážkam, ktoré často nastávajú kvôli dezorientácii vodiča pri nedostatočnom poskytnutí informácií o vedení premávky, ale aj počas zhoršených klimatických podmienok. V dôsledku absentujúceho záchytného systému tak vodiči strácajú kontrolu nad vozidlom a dochádza ku kolíziám s protiidúcim vozidlom. Stavebné práce sa začali v kilometri 676,300 a skončili v kilometri 763,700. Celková dĺžka riešeného úseku je 87,4 km.



Uverejnené: 07.10.2022 15:15:06 files/ziutbj34p2awsnxw.jpg
Práca v Michalovciach
Práca Michalovce
Reklama
files/nwmbaks2nfraja7t.jpg
Súťaž
tipovanie
Anketa
Miniaplikace
Pracovné ponuky
tipovanie
Reklama
files/vkppqjvkfnwv56pv.jpg
Facebook
Kontakt
redakcia@novinyzemplina.sk

Návštevnosť
TOPlist
©2012 Noviny Zemplína
Generované redakčným CMS systémom HEMERA spoločnosti NIKA PRESS s.r.o.